Nog even ''vakantie'' vieren - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Nog even ''vakantie'' vieren - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Nog even ''vakantie'' vieren

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

07 Oktober 2012 | Curaçao, Curaçao

Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Het voelt hier als vakantie, terwijl we dat eigenlijk niet hebben. Tot maandag kunnen we nog genieten van relaxte leventje op Curaçao. Maandag hebben we een afspraak met onze opdrachtgever en zullen we bespreken hoe wij ons onderzoek vorm gaan geven.

Donderdagmiddag Willemstad bezocht. Apart om daar na zes jaar weer rond te lopen, veel herkend maar er is ook veel nieuw gebouwd. We konden het natuurlijk niet laten om kleding te shoppen, want ach mijn koffer(s) waren nog niet zwaar genoeg dus er kan makkelijk nog wat bij. Willemstad is en blijft mooi, met de kleurrijke huisjes en de drijvende Emmabrug.

We rijden nog steeds in onze Kia Spectra, hoewel gisteren de autoverhuurder zou bellen is dat niet gebeurd (heel normaal voor hier). Vandaag te horen gekregen dat we (waarschijnlijk) maandag of dinsdag (of woensdag, of toch nee misschien donderdag?) de andere auto krijgen. Welke dat is, is nog een grote verrassing. De Kia heeft ons al naar heel wat plekken gebracht. Zoals vrijdag naar de vreemdelingendienst. Zo goed als we voorbereid waren (routeplanner, openingstijden uitgezocht ed.) zo goed ging het onderweg. Aangekomen wij de plaats van bestemming (dachten wij) bleek de vreemdelingendienst te zijn verhuisd. Een sympathieke Antilliaan wilde onze wel even de weg wijzen, op de kaart (welke in de auto lag). Uiteindelijk wisten we de weg (dachten wij opnieuw) en hebben we na veel straatjekeren (goede oefening voor je rijvaardigheid) de plaats van bestemming bereikt. Mooi op tijd (dachten wij voor de 3e en laatste keer), helaas de openingstijden waren veranderd en we waren er 15 minuten na sluitingstijd. Goed voor mijn relativatievermogen, die is hier in drie dagen op Curaçao harder gegroeid dan de afgelopen tijd in Nederland.

Vandaag (zaterdag) het heerlijke strand bezocht van Mambo beach, waar het in zes jaar tijd behoorlijk toeristisch is geworden. Maar dat mocht de pret niet drukken, het is en blijft fantastisch. Liggend op je zonnebed, een cocktail in de hand en een uitzicht op wuivende palmen en een helderblauwe zee.
Aangezien we voor Lions Dive (hotel waar ik in het verleden ben geweest) op een strandbed lagen, van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij Ocean Encounters (duikschool) binnen te lopen. Hier heb ik op mijn 12e mijn eerste brevet gehaald en zal ik de komende tijd nog meer brevetten gaan halen.
Zoals sommige misschien weten is het hier regenseizoen en dat betekend geen kleine buien, nee als het regent op Curaçao, dan regent het goed. De wegen richting ons appartement stonden vanavond behoorlijk blank. Voor de mensen uit Soest onder ons, dit geef het effect wat te zien is bij de heuvel aan het eind van de Birkstraat: een gigantische plas water langs de weg (met een fietspad ernaast), waar auto’s zo hard doorheen rijden dat de fietsers drijfnat worden. Dat effect had ik vanavond tijdens het rijden ook, Zoë schrok ervan.

Het klinkt allemaal als zon, zee en maneschijn en dat is het ook bijna allemaal. Op het feit na dat ik jullie natuurlijk mis, zijn mijn benen opgezwollen van (jawel je raad het niet) gigantische muggenbulten! Ondanks muggenspray Off (met 98.1% deet) hebben ze mijn benen gisteren tijdens de BBQ op het park weten te vinden. De BBQ was gezellig, we hebben leuke medebewoners op het park. Mijn benen waren echter minder blij met deze BBQ. Er gaat momenteel geen minuut voorbij dat ze niet jeuken en mijn onderbenen zijn 1 ½ keer zo groot. Volgens sommige raak je na ongeveer twee weken immuun, volgens andere duurt het een halfjaar. Laten we van het positieve uitgaan en hopen dat het slechts twee weken duurt, mijn benen zien er nu al uit als een slagveld. Wordt vervolgd…….

Ayo, liefs en een dikke knuffel

Emma

  • 07 Oktober 2012 - 04:12

    Zoë Fleuren:

    We gaan maandag even opzoek naar wat verlichting voor jou benen lieve emma! Komt goed

  • 07 Oktober 2012 - 09:00

    Jessica (wielewaal):

    Hey emma,

    Geniet er lekker van !!! Morgen begint het avontuur dus echt :)
    Denk af en toe aan ons !!!

  • 07 Oktober 2012 - 09:00

    Jessica (wielewaal):

    Hey emma,

    Geniet er lekker van !!! Morgen begint het avontuur dus echt :)
    Denk af en toe aan ons !!!

  • 07 Oktober 2012 - 11:21

    Stehanie :

    Haha ik vermaak me prima met je leuke verhalen emmie=) succes morgen met het beginnen van het onderzoek! Liefs

  • 09 Oktober 2012 - 20:02

    Emma:

    Leuk dat je je zo vermaakt steef!! Hoe gaat het daar? Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 10522

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: