Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Tijd voor vakantie! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Tijd voor vakantie!

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

18 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Het is weer tijd voor een bericht uit het prachtige paradijs.

Zaterdag 8 december hebben we opnieuw Portomo Marie bezocht. Eerlijk gezegd heeft dit strand toch wel een plekje in mijn hart veroverd, wat een prachtig strand is dat toch. Het behoort zeker tot mijn favorieten.
Zondag was het tijd voor Zoë om haar verjaardagscadeau te innen: het dolfijn zwemmen stond op het programma. Natuurlijk waren we van de partij om dit spektakel mee te maken. Het was prachtig om te zien wat voor lach van oor tot oor er op haar gezicht te zien was. Een succesvol verjaardagscadeau dus.
Na deze drukke ochtend hebben Sjaak en ik een jeeptocht gehad. Voor wie denkt dat ik naar een ander land ben verhuisd, dit is niet het geval. We hebben een bezoek gebracht aan de Ostrïsch farm, ook wel de struisvogel farm genoemd. Geweldig om te zien hoe die beesten leven en wat voor gekke beesten het eigenlijk zijn. Hilarisch om die beesten te mogen voeren, vooral als je uit je ooghoek een struisvogel met een gigantische nek aan ziet komen die naar zijn eten rent.
Na deze wilde tocht zijn we naar de St. Joris baai geweest, waar deze keer wél kitesurfers te vinden waren. In de avond stond een romantisch diner voor twee bij Pirat Bay gepland. Een mooi tafeltje aan het strand was voor ons geregeld, dus dineren met de voetjes in het zand: puur genieten!

Maandag en dinsdag hebben we keihard gewerkt aan onze eindpresentatie, die op donderdag op het programma stond. Deze dagen hebben we voor de laatste keer onze werkplek bij Kokomo beach ingenomen. Ik zal het prachtige uitzicht en de rustgevende geluiden zeker gaan missen. Een plan zit al in het verschiet om dit prachtige beeld te imiteren in mijn toekomstige werkkamer, maar dat is toekomstmuziek.
Voor de afwisseling zijn we woensdag naar Mambo beach geweest om voor een laatste dag op Korsou aan ons onderzoek te werken.

Donderdag was het zover, de eindpresentatie stond op het programma. De presentatie is goed gegaan, de opdrachtgever was te spreken over onze resultaten. Na de presentatie was het dan zover: vakantie!
Om onze vakantie goed in te luiden besloten we om de volgende dag om 05.00 uur op te staan, want ja de morgenstond heeft volgens sommige mensen toch echt goud in de mond. Het was voor een goed doel: een trip naar Klein Curaçao gingen we tegemoet. Het was een prachtige dag, vol zon,zee,strand, vervallen vuurtoren, een scheepswrak en het belangrijkste genieten met mijn lieve vriend.

Zaterdag zijn we naar het Christoffelpark geweest. Eenmaal daar aangekomen wilden we toch wel graag de berg beklimmen. Volgens de lieve dame bij de kaartverkoop was dit slechts 15 minuten ''wandelen''. Niets was minder daar, klimmen en klouteren was het om de berg te beklimmen, maar het was het waard. Na 40 minuten hadden we prachtig uitzicht.
Gisteren hebben we een heerlijke stranddag gehad bij Grote knip. In de avond hebben we het gezellig gehad bij Pirat Bay met een reggae band.
Morgen staat opnieuw een stranddag op het programma, dit keer naar Blue Bay: een strand wat ik Sjaak nog graag wil laten zien. We genieten nog volop, helaas gaat hij vrijdag alweer richting Nederland. Een dubbel gevoel want zondag verwelkom ik mijn ouders en broer op dit prachtige Korsou.

Ayo en liefs vanuit het prachtige paradijs.

Emma









  • 18 December 2012 - 07:42

    Karin:

    Hey daar, haal er nog even uit wat er in zit, veel plezier deze week!
    xxx Karin

  • 18 December 2012 - 15:10

    Stephanie:

    Lieve emma,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen, als ik mn ogen dichtdoe zie ik het allemaal bijna zelf gebeuren!
    Zal ik anders nog even een weekendje langs komen=) haha. Kon dat maar!

    Geniet ervan lieverd!
    Loveyou!

  • 18 December 2012 - 15:10

    Stephanie:

    Lieve emma,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen, als ik mn ogen dichtdoe zie ik het allemaal bijna zelf gebeuren!
    Zal ik anders nog even een weekendje langs komen=) haha. Kon dat maar!

    Geniet ervan lieverd!
    Loveyou!

  • 18 December 2012 - 18:27

    Mariëlle:

    Hey Emma!

    Top dat je je stage daar zo goed hebt afgerond! Vast een lekker gevoel, en nu welverdiend de laatste dagen vakantie met Sjaak doorbrengen!

    Ook veel plezier met je familie en tot in het nieuwe jaar!

    Liefs,

    Mariëlle

  • 18 December 2012 - 22:34

    Karla:

    Lieve dochter,
    wat een leuk verhaal is dit weer, prachtige foto's op klein curacao!
    ben aan het aftellen!!!
    xxx mam

  • 22 December 2012 - 04:18

    Wilna :

    Merry Christmas. From Bali ;) enjoy liefs w@w

  • 22 December 2012 - 22:01

    Emma:

    Bedankt allemaal voor jullie lieve berichten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 10511

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: