Bon pisca! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Bon pisca! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Bon pisca!

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

28 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Kon ta bai lieve vrienden en familie,

Ik hoop dat jullie allemaal een mooie kerst hebben gehad.

Woensdag 19 december was ik alweer een jaar samen met Sjaak. Om dit te vieren hebben wij een prachtige fotoshoot gehad op locatie. De shoot vond plaats bij Avila hotel, hierna hebben we een heerlijke avond gehad bij De Gouveneur waar we uit eten zijn geweest.
Afgelopen vrijdag heb ik na drie maanden afscheid genomen van mijn studiegenoot en vriendin Zoë, zij vertrok. Ook moest ik afscheid nemen van mijn lieve vriend Sjaak die de laatste vier weken mijn verblijf nog aangenamer heeft gemaakt. Twee dagen van opruimen,schoonmaken en inpakken stonden op het programma.
Door deze bezigheden en skype gesprekken met vriendinnen vlogen deze dagen. Zondagmorgen was het zover, ik ging verhuizen naar Ocean Resorts. Eerst drie maanden Banda Abou onveilig te hebben gemaakt, is het nu tijd om de kant van het Sea aquarium en mambo beach onveilig te maken. Na het inpakken volgt uitpakken, ditmaal nog niet in Nederland maar op een tussenstop.

Na intreden te hebben gemaakt in dit prachtige appartement was het op zondag tijd om richting Hato te gaan. Wachtend op mijn ouders en broer kwam ik nog een oude bekende tegen van mijn vrijwilligerswerk bij Stichting Wielewaal, wat is de wereld toch klein! Aangezien haar vriend en mijn familie lang op zich lieten wachten, konden we gezellig bijkletsen. Maar dan was het toch zover, ik zag mijn ouders en broer weer na drie maanden! Uiteraard waren ze jaloers op mijn bruine kleur.
Kerst op de Antilliaanse manier, hoe zou dat gaan? Ik kan jullie één ding vertellen, de drukte in de supermarkten zijn even erg of misschien wel erger als in Nederland. Samen met mijn vader hebben we ons een baan gewaagd door deze drukte, als resultaat: na ongeveer 2 uur waren we thuis met boodschappen weliswaar.
Het blijft onwerkelijk om kerstliedjes te horen bij een temperatuur van 30+. Onze kerst was dan ook niet wit, maar hebben we lopend in onze zomeroutfits gevierd. Kerstavond en eerste kerstdag zijn we in het appartement geweest. Op tweede kerstdag stond het dolfijn zwemmen op het programma. Samen met mijn broer zou ik deze bijzonder ervaring gaan opdoen. Ondanks dat ik het al eens eerder had gedaan was het wederom een prachtige ervaring, we hebben genoten. Het zijn geweldige beesten, zo zacht en zo'n (positieve) uitwerking: geweldig en bijzonder.

Na deze prachtige ervaring zijn we lekker uit eten geweest bij Fort Nassau. Zoals de naam al aangeeft zit het in een oud fort van het eiland. Een prachtig uitzicht heb je hier op de olieraffinaderij en de hele stad.
Na deze lekkere luie kerstdagen zijn we vandaag naar Willemstad geweest. Daarna zijn we richting Kokomo beach geweest en Banda Abou om aan mijn gezin te laten zien waar ik de afgelopen drie maanden heb vertoeft.

Na een aantal weken niet gedoken te hebben vanwege mijn oren ga ik het morgen toch weer proberen. Er staat een duik voor mijn Advanced brevet op het programma. Een zogeheten ‘’vrije duik’’ waarbij ik op Lion fish ga schieten. Deze vissen zijn momenteel té overheersend in de caribische zee. Deze vissen eten andere op, waardoor hun populatie verminder moet worden. Leuke bijkomstigheid: ze schijnen erg lekker te zijn op de bbq, wie weet hebben we morgenavond een lekker hapje!


Ik wens jullie alvast bon pasco I feliz aña nobo (een gelukkig nieuwjaar).Tot in het nieuwe jaar 2013.


Ayo en liefs vanuit Curaçap


Emma

  • 28 December 2012 - 09:54

    Karin:

    Hey Emma,

    Bijzonder hoor, zwemmen met dolfijnen! Ik neem aan dat de dolfijn van foto nr. 1 Sjaak heet...;)
    Geniet er nog even van en tot gauw!
    xxx Karin

  • 06 Januari 2013 - 18:53

    Rini Van Der HUlst:

    Super dat je met dolfijnen hebt gezwommen, prachtig om die foto's te zien; wat een supererv aring.
    Rini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: