Inpakken en wegwezen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen!

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

01 Oktober 2012 | Nederland, Amersfoort

Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Het aftellen voor mijn avontuur op Curaçao is begonnen. Woensdag vertrek ik voor drie maanden naar dit zonovergoten eiland. Ik kan nu al uitkijken naar de heerlijke warmte. Voor diegene die mij kennen zullen voorlopig geen last meer hebben van mijn welbekende zin ‘’wat is het koud zeg’’. Een koukleun als ik kan zich prima redden bij de temperaturen op Curaçao.

Woensdag begint onze trip op Schiphol, waar wij om 06.30 als zonnestraaltjes zullen verschijnen. Samen met studiegenoot/vriendin Zoë Fleuren gaan wij onderzoek uitvoeren op Curaçao. Ons afstudeeronderzoek moet een bijdrage gaan leveren aan project ''Skol Salu'', welke zogenaamde Healthy skools op het eiland wil creëren. Om dit label te kunnen krijgen moeten de 15 dienst openbare scholen (DOS) eind 2016 voldoen aan één van de vier peilers gericht op: voeding, beweging, sociaal emotioneel welzijn en veiligheid. Ergotherapie zal hieraan een bijdrage kunnen leveren op het gebied van betekenisvolle activiteiten, waarbij wij hopen het sociaal emotioneel welzijn bij kinderen te vergroten.

Wat is het grootste obstakel van een vrouw als ze op reis gaat? Juist, inpakken. Bedenk dan maar hoe lastig het is om te pakken voor drie maanden! Bloed, zweet en tranen zijn eraan te pas gekomen maar het is dan toch zover. Het resultaat: twee koffers, medische bagage en een trolley als handbagage. Toch best netjes als je bedenkt dat daar óók duikspullen inzitten, want ja die zijn toch best zwaar (en nee dat is geen excuus om meer mee te nemen).

Gedurende deze drie maanden zullen wij in de prachtige wijk Curasol verblijven, waar we een appartement hebben aan Kaya Kashimiri (vlakbij St. Michiel baai). We zijn daar voorzien van hypermoderne wifi (die soms uit kan vallen, maar ach dat hoort erbij), ideaal dus om te mailen, whatsappen en alle andere Multi media van tegenwoordig.

Ayo, tot op Curacao!

Emma

  • 01 Oktober 2012 - 18:55

    Thianny:

    Heey Emma,

    wat klinkt dat spannend! Heel veel plezier op mijn geboorte eiland.:-P
    Ik kom zelf 9 december naar Curacao, dus wie weet kom ik dan even bij je buurten :-)

    Zet em op!!

    Xx Thianny

  • 01 Oktober 2012 - 19:41

    Emma:

    Hé Thianny,

    Bedankt, gaat helemaal goed komen op dat mooie eiland. Wat leuk dat je er ook heen gaat. Waar zit je dan tegen die tijd? Misschien tot dan!

    X

  • 01 Oktober 2012 - 19:46

    Oom Ph:

    dus ik was de 58e die een kijkje nam in je dagboek........Ik kijk pas weer als je op het droomeiland Curaçao bent. Goede reis Emma.

  • 02 Oktober 2012 - 11:01

    Silvia:

    Ha Emma!
    Leuk dat je een verslagje bij gaat houden, ik zal je zo trouw mogelijk gaan volgen. De eerste maand wat minder, want in Ghana beschik ik niet over veel internet, maar daarna wel! Succes met alles daar!
    Liefs Silvia

  • 02 Oktober 2012 - 19:05

    Emma:

    Leuk Silvia! Jij alvast veel plezier in Ghana, doe voorzichtig.

    xx

Tags: Zoë Fleuren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 10520

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: