Nog één nachtje slapen..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen..... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen.....

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

23 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Weer een week voorbij, dat betekend weer een week minder te wonen op dit prachtige eiland, dichter bij de eindfase van ons onderzoek én bezoek uit Nederland!

De sint is weer op het eiland! Afgelopen zaterdag is hij aangekomen in Willemstad. We wilde dit spektakel graag meemaken, maar de Sint blijkt een ochtendmens te zijn want hij kwam al om 07:00 uur aan. Voor een avondmens als ik is dit in het weekend wel erg vroeg, dus is dit spektakel aan ons neus voorbij gegaan. In de middag zijn we naar Willemstad gegaan, waar we nog de sporten van de Sint zagen. Ondanks dat de Sint al weg was, was het gezellig druk in de stad. Een winkeldag stond op het programma wat in de mooie kleurrijke stad ook zorgt voor mooie foto’s. Lekker geluncht aan het water, waar ik zeven jaar geleden ook met mijn ouders en broer heb gegeten. Leuk om daar weer terug te zijn!
In de eerste week op Curaçao hebben Zoë en ik een lijst gemaakt waar we allemaal heen wilden tijdens ons verblijf hier. Zondag was het tijd om één van de stranden te bezoeken die wij op onze lijst hebben. Boca Santa Cruz hebben we onveilig gemaakt. Het was er gezellig druk met hele families die de hele dag hier op het strand spelletjes deden en vooral van het eten en elkaar aan het genieten waren. Heerlijk om gezellig tussen de locals te zitten, welgeteld waren wij de enige blanken. Boca Santa Cruz is een aanrader voor strandliefhebbers. Snorkelliefhebbers kunnen beter naar een ander strand gaan want door de vele wortels in het water is het zicht troebel.

Afgelopen week hebben we hard gewerkt aan ons onderzoek. Na een verhelderend Skype gesprek met onze docentbegeleider weten we welke richting we nu op moeten. Woensdag hebben we onze werkplek opnieuw verplaats naar Kokomo beach. Tijdens het werken aan het onderzoek af en toe even heerlijk wegdromen bij het mooie uitzicht, de prachtige heldere zee, de rustgevende zee – en vogelgeluiden. Dat ga ik zeker missen als ik in Nederland ben. Misschien moet ik maar een imitatie van de zee proberen te creëren bij mijn werkplek want werken gaat op deze manier toch een stuk relaxter en dus beter.
Donderdag stonden er observaties van de gymlessen op het programma. Om 07.30 vertrok de eerste bus voor de gym. Aangezien wij mee gingen met deze bus, ging de wekker erg vroeg, om 05.30 stonden ik ‘’rice and shine’’ naast me bed. Het was gewoon koud toen we vertrokken! Ik kan merken dat ik al aardig gewend begin te raken aan de temperaturen hier, dat wordt wennen in het grijze, regenachtige en vooral koude Nederland!
De gymlessen vonden plaats op een groot sportterrein, met sportvelden, gymzalen en een zwembad. Het was nuttig om te zien hoe hier de gymlessen eraan toe gaan.
In de middag hebben we mensen van het international office van de HAN ontmoet. Zij zijn momenteel op het eiland en samen met de fysiotherapiestudenten hebben we hier wat mee gedronken, gezellig.

Vrijdag stond er weer een werkdag op het programma. Vanavond trakteren we onszelf op een daghap in het Wilhelmincafé in Willemstad.
Morgen staat er een duik op het programma, spannend want dat wordt de eerste duik na mijn oorontsteking. Laten we van het positieve uit gaan dat het goed gaat!
Na het duiken is het dan zover, ik mag mijn lieve vriend ophalen van Hato. Sjaak zal hier voor vier weken zijn, heerlijk!



Ayo en liefs vanuit Curaçao,

Emma

  • 23 November 2012 - 16:41

    Karin :

    Lieve Emma,

    Ik hoop dat je berichtjes blijft schrijven als Sjaak er is, want ik geniet er iedere keer weer van.
    Heel veel plezier samen!!!
    xxx Karin

  • 23 November 2012 - 16:44

    Jakob N:

    Weer een leuk verhaal geschreven, beste Emma.
    Dat blijf je toch wel volhouden he, ook als Sjaak morgen aankomt?
    (vergeet je hem niet op te halen, haha :), dan brengen wij hem weg morgenochtend.

    In je tekst is het net alsof je al een beetje afscheid neemt van Curaçao.
    Niet doen hoor, gewoon tot de laatste dag beleven alsof je er nog vele maanden tegoed hebt.
    Het afscheid in januari is sowieso lastig probleempje, dus blijf nu vooral genieten.
    (hier spreekt een enigszins ervaren wereldreiziger)

    groet, Jakob

  • 23 November 2012 - 16:57

    Emma:

    Ik blijf zeker schrijven, ook al is Sjaak er. Leuk om te lezen dat jullie er zo van genieten.
    Hahaha nee ik denk niet dat ik hem vergeet op te halen, anders wordt ik er hier wel door Zoë aan herinnerd! Brengen jullie hem morgen veilig weg?
    Ik neem nog geen afscheid, ben hier nog zes heerlijke weken en daar ga ik absoluut van genieten!

  • 23 November 2012 - 19:15

    Karla:

    Hoi dochter,
    Boca Santa Cruz..... klinkt heel gezellig, ben er nog niet geweest dus ook weer wat
    op mijn lijstje. Leuk.
    Jij hebt morgen een top-dag... eerst heerlijk duiken en dan (eindelijk) Sjaak ophalen
    van het vliegveld.
    Maak er wat moois van.
    xxx Mam

  • 23 November 2012 - 20:33

    Rosan:

    Lieve Emsie,

    Wat schrijf je toch mooie (en vooral jaloersmakende) verhalen!
    Stel je eens voor hoe ik dag in dag uit in het studiecentrum van de HAN weg zit te suffen, haha.
    Mooie foto's van jullie op de Emmabrug:)
    Nog 6 weken, dat betekent dat ik vast een aftelkalender kan gaan maken...
    Ik wil je even heel veel plezier wensen morgen (en succes met het duiken).
    Geniet lekker de komende tijd samen met Sjaak!!

    Tot skypes! Dikke knuffel, Roosie x!

  • 24 November 2012 - 13:14

    Emma:

    Lieve mam,

    Boca Santa cruz gaan we zeker bezoeken als jullie hier zijn, zondag al over 4 weken wat gaat de tijd toch snel!
    Vandaag wordt inderdaad een heerlijke dag, kan niet wachten!

    xxx

  • 24 November 2012 - 13:15

    Emma:

    Lieve Roos,

    Bedankt voor je liever berichtje. Ik heb medelijden dat je elke dag weg zit te versuffen, hebben jullie nog steeds het senseo apparaat? haha wel goede actie!
    Ik wil er nog even niet aan denken weer terug te zijn in het koude Nederland, nog genieten hier!
    Dankjewel, tot dinsdsdag!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 10505

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: