Meerdere redenen voor een feestje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Meerdere redenen voor een feestje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Meerdere redenen voor een feestje

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

17 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Hoogste tijd voor een nieuwe waarbenjij.nu, wat gebeurd er toch veel in twee weken.

Zaterdag 3 november zat de Amstel Race er voor ons helaas niet in, omdat Zoë veel last van haar knie had. We hebben het eiland rond getoerd, wat een super alternatief bleek te zijn. We zijn richting Westpunt gereden en zijn daar langs kleine knip, grote knip, watamula en het National park gekomen. Grote knip is een werkelijk paradijs, met een prachtig uitzicht. Kleine knip (zoals de naam al zeg), het zusje van grote knip. Op weg naar watamula kwamen we tot de conclusie dat we helaas om moesten keren. Onze toyota heeft helaas niet de grootte en vooral de hoogte van een jeep, waardoor ik het niet aandurfde om door de modderplassen te rijden. Niet wetende hoe diep deze zijn en vast komen te zitten in de middle of nowhere vond ik geen goed plan. Op onze weg kwamen we langs het National park, wat prachtig de grote verschillen op Curacçao weergeeft. Deze kant van het eiland is ruw, niet geschikt voor zwemmers en duikers. Het geeft daarentegen wel prachtige plaatjes. Na zo’n roadtrip hebben we lekker gegeten bij Pirat bay, waar onze buurjongen werkt. Pirat bay is een achteraf gelegen restaurant, maar zeker de moeite waard, een mooie zonsondergang en dineren met je voetjes in het zand was het resultaat.
Zondag was het tijd om weer eens richting ons ‘’huisstrand’’ Kokomo beach te gaan. We vielen met onze neus (figuurlijk) in de boter (ahum), aangezien Dries Roelvink die avond op kwam treden. Mijn welgemeende excuus voor alle Dries fans die mijn blog lezen, maar het was alles behalve zuiver. Ondanks de valse noten was het een gezellige avond, wat mede kwam door happy hour waardoor Dries zong als een parel.

Maandag kwam het verlossende nieuws uit Nederland, we hebben een GO voor ons onderzoek! Onze dag kon natuurlijk niet meer stuk, in één keer een GO halen: dat moest gevierd worden. Daarom trakteerden we onszelf op een avondje bios. Onze voorkeur ging naar ‘’Alleen maar nette mensen’’, maar helaas was deze uitverkocht dus gingen we naar Taken2. Een goede actiefilm, heerlijke beweegbare stoelen in de bioscoop, de airco op 15 graden wat een luxe. Gelukkig waren we van tevoren gewaarschuwd voor de hoge aircostanden en de lage temperaturen dus zat ik met mijn fleece vest in de bioscoop.
Woensdag stond een culturele dag op het programma, op naar het slavenmuseum! Erg indrukwekkend om deze geschiedenis te zien. Op zo’n moment ben ik iets minder trots op Nederlandse te zijn. Na dit museum hebben we lekker een hapje gegeten bij Marshe Bieu. Hoe mooi de dag begon, zo minder eindigde hij. Rond middernacht noodgedwongen een bezoek aan de EHBO moeten brengen vanwege gigantische oorpijn. Je zou bijna denken dat ik er een abonnement heb, nog even en ze hoeven mijn ANW gegevens niet eens meer op te nemen en ik kan direct doorlopen.
Een paar uur later en weer enkele guldens armer, thuis met een antibioticakuur, pijnstillers en oordruppels: ik had een oorontsteking onder de leden. De daaropvolgende dagen heb ik mezelf rustig gehouden.

Zaterdag zijn we naar playa Porto Marie geweest, prachtig! Het was een drukte van mensen, vanwege een fotoshoot voor de Nederlandse Vogue én opnames voor de Duitse Idols. Zondag richting Daaibooi baai gereden, waar iedere zondag Antilliaanse families komen voor een BBQ. Helaas waren de weergoden ons minder gezind en waren we naar een paar uur weer thuis vanwege de tropische buien.

Afgelopen week stond in het teken van interviewen. We hebben in totaal 20 interviews afgenomen op twee verschillende scholen. Momenteel zijn we bezig met het analyseren van deze interviews.
Gisteren was er feest! Ik ben verjaard. Ondanks dat ik de dag ervoor nog niet het besef had bijna jarig te zijn, kwam dat de gister morgen helemaal goed. Een heerlijk verjaardagsontbijt stond voor me klaar, op een versierde veranda. In de middag kwam er visite langs, mensen die we hier hebben ontmoet. Het was erg gezellig. Als klap op de vuurpijl zijn we gisteren heerlijk uit eten geweest bij. Ondanks dat Zoë erg haar best had gedaan om me te desoriënteren (geblinddoekt in de auto, tig rondjes om de rotonde, paar keer verkeerde rijden), was mijn oriëntatie vermogen te goed: ik wist waar we waren. De buurvrouw is een echte aanrader, erg gezellig en lekker eten. Ik was er heilig van overtuigd geen verrassingen meer te hebben op mijn verjaardag, maar ondanks dat ben ik toch verrast met een extra cadeau, veel gezelligheid, lieve kaartjes en telefoontjes uit Nederland. Ik wil iedereen bedanken voor de lieve felicitaties, belletjes, kaartjes en bezoek.
De eerste keer dat ik mijn verjaardag kon vieren in een jurkje, zonder legging en op slippertjes. Het was een dag met een gouden randje, erg bijzonder om hier te verjaren. Op naar mijn 23e levensjaar!


Ayo en liefs vanuit dit prachtige eiland.
Emma

  • 17 November 2012 - 08:30

    Karla:

    Wat een gezellig verhaal met mooie foto's.
    Je hebt echt schrijvers talent en.....jullie kunnen zo in de vogue! Als model.
    Leuk om te zien dat nog steeds dezelfde "big mama" bij grote knip haar eten verkoopt.
    Xxx mam

  • 17 November 2012 - 09:54

    Karin:

    Lieve Emma,

    Leuk om weer zo met je te kunnen meeleven. Nu je abonnement op de EHBO maar opzeggen hoor...!
    Veel succes met jullie interviews en geniet van alle leuke dingen eromheen.
    Karin

  • 17 November 2012 - 10:07

    Oom Philip:

    Prachtige foto's Emma. Wij gaan nu aan de "ochtend" koffie en ik lees vanavond je reisverslag. Kus...x oom Philip

  • 18 November 2012 - 19:37

    Wilna:

    Je kan zo door naar de school voor journalistiek. Leuk verslag. Heerlijk daar begrijp ik.
    Geniet er lekker van. Liefs Wim en Wilna

  • 21 November 2012 - 14:54

    Emma:

    Bedankt voor alle lieve reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 10506

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: