Another week in paradise - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu Another week in paradise - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Emma Huizinga - WaarBenJij.nu

Another week in paradise

Door: Emma Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Emma Huizinga

02 November 2012 | Curaçao, Curaçao



Kon ta bai lieve familie en vrienden,

Another week in paradise, veel gebeurd wat dus weer een update op mijn waarbenjij.nu oplevert.

De likeurfabriek, deze stond op maandag 29 oktober op het programma. We waren er al vroeg bij, om 10.30 zaten we aan de op Curacao gemaakte likeur. Erg lekker, erg sterk, dus niet voor herhaling vatbaar. Daarentegen is Marshe Bieu zeker een aanrader, heerlijk lokaal eten in een grote hal. Geen luxe, geen duur eet maar puur voedsel tussen zowel Nederlanders en Locals. De pompoenpannenkoek welke bij ons als dessert op het menu stond, is zeker een topper, heerlijk! Met goede moed wilde we hem zelf gaan maken, tot we tot onze verbazing geen pompoenen meer in de supermarkt zegen. Helaas!

Blue Bay, een strand vlakbij stond nog op de lijst om bezocht te worden. Zo gezegd, zo gedaan. Het was een heerlijke mooie dag aan het strand, een goed begin om het weekend in te luiden.
Zaterdag was het tijd voor een familiebezoek, want mijn nichie is met haar vriendin op het eiland. Aangezien zij in hetzelfde appartement verblijven waar ik met mijn ouders de kerst en oud&nieuw door ga brengen, moest ik dit even bekijken. Het is een prachtige plek, wat een luxe vergeleken bij ons appartement. Kijk er nu al naar uit dat ik daar met mijn gezin kan verblijven.
Met z’n vieren zijn we naar Playa Lagun gereden, een kleine maar mooie baai. Dit is een van de baaien waar je met een beetje geluk schilpadden kan zien. Helaas, door te weinig wind is het zicht de laatste tijd in de zee erg slecht, dus geen schildpadden deze keer.
Na een dag strand was het tijd voor een BBQ. Met vier vrouwen bleek dit lastiger te zijn dan verwacht. Door het gebrek aan aanmaakblokjes kregen we hem niet aan. Door Zoë haar heldhaftige actie, mochten we de BBQ van de buurman lenen. Met de familie Huizing is het altijd lachen, gieren, brullen. Het was dus een geslaagde en gezellig dag.

Zondag stond mijn refresh duik op het programma, na 5 jaar zou ik weer gaan duiken. Spannend! Na een opfrissen van wat theorie gingen we richting het zwembad. In hetzelfde zwembad heb ik bijna 10 jaar geleden mijn allereerste duik gemaakt, nostalgie! Het voelde al snel vertrouwd. Na wat oefeningen gedaan te hebben, was het tijd voor het echte werk: de zee in. Het was even wennen, maar daarna voelde ik me (hoe toepasselijk) als een vis in het water. Heerlijk om weer te duiken!

Afgelopen week stond in het teken van schoolbezoeken. We hebben uitleg gegeven over ons onderzoek en werden overal met open armen ontvangen, erg fijn die hartelijkheid. Donderdag 8 & 9 november is het dan zover, we zullen de eerste interviews af gaan nemen op de Maduro school.
Vanaf dat moment staat ons onderzoek in het teken van interviews afnemen, interviews analyseren en beoordelen.
Aangezien ik een duikfan ben en Curaçao één van de mooiste plekken is om te duiken, zullen we nog veel duiken volgen. Om deze reden heb ik woensdag zelf een trimvest aangeschaft. Uiteraard moest deze voor aanschaf uitgeprobeerd worden, dus stond er weer een duik op het programma. Deze keer bij de Vaersenbaai, bij Kokomo beach. Het was een geslaagde duik, een prachtig rif en een schildpad! Aangezien Zoë erg fan is van deze beesten was dit leuk thuiskomen. Ondanks de schildpad wil ze niet duiken, dus ik ben nog steeds zonder buddy. Ik wacht maar rustig af totdat de eerste buddy’s uit Nederland komen.
Morgen zal onze eerste observatie plaatsvinden op de A.E. Goilo school. Tijdens de pauze zullen wij de kinderen observeren op hun gedrag, samenwerking en activiteiten die uitgevoerd worden. Eindelijk lijkt er (voor voorlopig dan) een eind te zijn aan het eindeloze literatuuronderzoek en kunnen we nu werkelijk aan de slag!

Komend weekend wordt er op Curaçao de Amstel Gold race gehouden. Uiteraard willen we de start en finish meemaken, welke vlakbij het appartement van Saskia is. Dat wordt dus een weekend vertoeven rondom Mambo, zeker niet verkeerd!


Ayo en Liefs vanuit Curaçao (waar de wind sinds vandaag weer teruggekeerd is, gelukkig maar!)

  • 02 November 2012 - 08:22

    Karin:

    Hoi lieve Emma,

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen! Ik krijg er steeds meer zin in om dat "paradise"ook eens te bezoeken... Geniet ervan en veel succes met de intervieuws!
    xxx Karin

  • 02 November 2012 - 11:47

    Karla:

    lieve dochter,

    Wat een leuke foto van jullie bij marshe bieu en dat eten...... zalig!!
    ma

  • 02 November 2012 - 14:44

    Emma:

    Lieve mam,
    Leuke foto's hè, Marshe Bieu was echt heerlijk gaan we zeker vaker eten.

    Liefs Emma

  • 02 November 2012 - 14:45

    Emma:

    Bedankt voor je lieve berichtje Karin. Curaçao is absoluut een aanrader, dus kan het alleen maar aanbevelen om te gaan.
    Genieten komt goed en de interviews hopelijk ook!

    Liefs Emma

  • 14 November 2012 - 20:44

    Oom Philip:

    Hallo Emma ! Je verslag gelezen aan de vooravond van je verjaardag. Leuk hoor en omdat ik ooit op Curaçao was, zijn veel dingen me goed voor te stellen. Zoals de "eetschuur". Inderdaad was het daar heel lekker. Zag gisterenavond hier op TV bij BNN een doc. over "jullie" eiland. Ik maar kijken of ik jullie misschien door het beeld zag lopen, helaas. Hier alles goed en natuurlijk van Hans en mij de felicitatie t.g.v. je verjaardag. Maak er een onvergetelijke dag van. Ik haal wel even gebakjes bij de koffie, hier bij "Maison Pierre". Dikke kus.....x oom Philip.

  • 15 November 2012 - 19:21

    Rini Van Der Hulst:

    Hoi Emma.
    Van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag.
    groetjesw,
    Rini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma Huizinga

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 08 Januari 2013

Mijn eerste reis, Curacao!

Landen bezocht: